Account Manager (NL)

Eindhoven

Sales

MBO/HBO

Value Procurement Center B.V. (VPC) is een leverancier van halffabrikaten en producten aan bedrijven en instellingen in de sector van de professionele elektronica-industrie. Deze klanten maken producten variërend van consumenten belichting tot aan laboratorium instrumenten. Onze klanten bevinden zich voornamelijk in Nederland, België en Duitsland. VPC is hierbij doorgaands verantwoordelijk voor de het gehele productie process, van technische data verwerking tot aan de levering van de producten.

Taak Omschrijving

Als Accountmanager bij VPC vorm jij de schakel tussen onze klant en de interne organisatie, inclusief onze collega’s in China. Dagelijks ben je bezig met het beheer van je klantenportefeuille in Nederland. Je bent verantwoordelijk voor het onderhouden en versterken van een warme en productieve relatie met onze klanten. Een zeer belangrijk deel van je werk zal bestaan ​​uit het aangaan van zakelijke relaties en het werven van nieuwe klanten. Je denkt altijd vanuit een win-win situatie: door de klant optimaal te adviseren, bereik je de doelen van zowel je klant als VPC.

Verantwoordelijkheden
  • Wij verwachten een ondernemende, overtuigende en flexibele collega die creatief denkt in oplossingen en proactief kan handelen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de verkoop van onze diensten en het vergroten van de omzet door intensief klantcontact waarbij de focus ligt op het vertalen van de wensen van de klant naar de interne organisatie.
  • Je begrijpt wat er technisch mogelijk is en kan daardoor inspelen op de vraagstukken van de klant.
  • Proactief, doorzetter, gedreven, dealmaker, enthousiast en gedegen persoonlijkheid..
  • Kennis en ervaring met de technische branche is een pré.
Wat wij bieden
  • Indicatie startsalaris: €3000-6000/maand (afhankelijk van ervaring).
  • Commissie regeling (afhankelijk van behaalde verkoopdoelen).
  • Lease-auto van de zaak.
  • Budget voor trainingen en persoonlijke ontwikkeling.
  • Toegang tot groot bestaand netwerk van klanten en leveranciers.
  • 1x/jaar volledig reis naar China voor team- en leveranciersrelaties op kosten van de zaak.
Qualificaties en eisen
  • MBO of HBO afgerond in relevant (technisch) gebied, zoals elektronica, bedrijfskunde, international business of dergelijken.
  • 2-5 jaar relevante verkoop ervaring in een business-to-business omgeving.
  • Commerciële en doelgerichte instelling met goed technisch inzicht.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en ziet het als een uitdaging om direct het gesprek aan te gaan met je klant, zowel telefonisch als persoonlijk.
  • Taalvaardigheid:
    • Nederlands (Zakelijk, vereist)
    • Engels (Zakelijk, vereist)
    • Duits (pré, niet vereist)
    • Frans (pré, niet vereist)
  • Woonachtig in de regio Eindhoven.
  • Fulltime 40 uur/week.
    • Deeltijd werk van thuis bespreekbaar.
  • 1-3 keer/week klanten bezoek in Nederland.
Aanmeldingsformulier

Denk jij dit te kunnen en voel jij je thuis in een dynamisch bedrijf? Solliciteer door middel van het formulier hieronder, of bel mij:
Marc Geerdink, +31 (0)625484594

    *Vereiste velden


    Dit bericht delen